Tuesday, March 27, 2007

Bli ferdig til påske-uke!


Har endelig fått ferdig skjerf til mamma, til og med heklet blomsten på! Dette skjerfet er strikket etter oppskrift på Silja-skjerf, som ligger ute på hobbyboden sine sider. Har stikket to av disse fra før, og de er både varme og myke!

Sokker skal mamma også få til påske: disse i ugle-opal. Veldig fornøyd med at jeg endelig har funnet en tåfelling som jeg liker! Ble litt opp-ned-bak-frem dette bildet da, men...


10 små panduro-kyllinger så dagens lys i går! Skal ikke pynte til påske i år, men kommer kanskje sterkere tilbake neste år!
Sparer det beste til slutt denne gangen! Gode gammeldagse grytekluter i bomullsgarn fra Nille! Strikket dobbelt, så de er hvite på den ene siden og blå på den andre.

7 comments:

LivM said...

Flotte ting du har laget, er sikker på at mamma blir fornøyd. Jeg må nok lage tingene mine selv, for mine døtre driver ikke med håndarbeid!! Gryteklutene dine så gode ut!

Brit Strikkenerd said...

Fine sokker i ugle opal. Skjønner jeg snart må gå til innkjøp av slikt garn.
Fine grytekluter også :)

Brit-Elin said...

så mye fint du lager :) må bare spørre deg om en ting..var du på choco boco i nordregate her om dagen? :)

Elisabeth said...

Hei, hei! Ver der sammen en kamerat i går, tirsdag, ja! Er jeg blitt observert?

Brit-Elin said...

jeg var på jobb igår og så deg og tenkte "hm..hun ligner på stikkeeli". var det du som bestilte pastasalat og satt inni kroken? isåfall så var det jeg som tok imot matbestillingen din :)

Elisabeth said...

Hehe... Det var nok meg ja! Morsomt.. Bor jo i en liten by da!

Brit-Elin said...

hehe..så sant så sant :) var var sikker på at du bodde på østlandet eller noe (kansje der du er ifra) vet ikke helt hvorfor jeg har fått det for meg da :p vet ikke om du la merke til det, men da du sto i køen så så jeg på deg 2 ganger og det var fordi jeg syns du lignet sånn på deg selv da :p så da jeg kom hjem så måtte jeg springe inn på HF for å sjekke om du bodde her eller hva du gjorde :p håper maten smakte da :) hehe